Aanpassing A27/A12 Ring Utrecht

Op deze website vindt u informatie over de aanpassing van de Ring Utrecht (A27/A12) door Rijkswaterstaat. 

Heeft u vragen? Stel ze gerust via Contact

Meld u aan voor de nieuwsbrief

Stand van zaken:

We werken aan een nieuw tracébesluit, dat voldoet aan de nieuwe regelgeving rondom stikstof. Dit tracébesluit ligt naar verwachting in 2020 ter inzage.

 

 

Hoe verbeteren we de A27/A12 Ring Utrecht?

De regio Utrecht wordt beter bereikbaar

  • Extra rijstroken tussen Houten en Bilthoven
  • Extra rijstrook op de parallelbanen van de A12
  • Nieuw ontwerp knooppunt Rijnsweerd
  • Nieuwe toerit naar de A28 vanaf Utrecht Science Park 

  Lees meer  

De verkeersveiligheid verbetert

  • Scheiden van drukke verkeersstromen op de A27
  • Knelpunt ‘Varkensbocht’  verdwijnt bij knooppunt Rijnsweerd
  • Aparte rijstroken voor ambulances op A28-viaduct bij Utrecht Science Park

  Lees meer  
 

Er komt minder geluid en meer natuur

  • Extra en hogere of langere geluidschermen
  • Stiller asfalt
  • Groene overkapping bij Amelisweerd
  • Nieuwe ecopassages en extra natuur ter compensatie

  Lees meer   

 

 

VIDEO: de aanpassingen in vogelvlucht

Op de Ring Utrecht komt veel doorgaand en regionaal verkeer samen. Hierdoor ontstaan problemen, zoals files, geluidoverlast en verslechtering van de luchtkwaliteit. We leggen extra rijstroken aan en scheiden drukke verkeerstromen, zodat er minder files ontstaan en de veiligheid en bereikbaarheid toenemen. Deze video gaat dieper in op de plannen. 

 

De aanpassing van de A27/A12 Ring Utrecht is een project van Rijkswaterstaat.

Cookie-instellingen